Joustavaa lomailua poikkeusaikana

Meillä Ski-Innillä henkilökuntamme sekä vieraidemme hyvinvointi on meille tärkeintä. Pidämme huolen, että majoituskohteidemme ja yhteistyöravintoloidemme turvallisuus ja hygienia ovat erityisen hyvin hoidettu. Haluamme että voit saapua meille turvallisin mielin. Toivomme, että asiakkaamme sekä henkilökunta jäävät kotiin pienimpienkin oireiden ilmettyä.

Ski-Inn Hotels&Apartments Oy seuraa koronavirustilannetta aktiivisesti. Noudatamme THL:n sekä viranomaisten ohjeita. Henkilökuntamme on ohjeistettu korona-ajan toimintaohjeilla, jotta henkilöturvallisuus sekä loman onnistuminen olisi taattua.

MUUTOKSET JA PERUUTUKSET 

Noudatamme korona-aikana joustavia muutosehtoja toistaiseksi. 

Seuraamme tilannetta liikkumisrajoituksiin liittyen. Toistaiseksi mitään ei ole vielä päätetty ja hallitus on vasta esittänyt rajoituksia, mitkä menevät eduskunnan ja lakivaliokunnan hyväksyttäväksi. Teemme linjaukset sitten, kun mahdollinen virallinen päätös tulee ja tiedämme sen vaikutukset ihmisten liikkumiseen. Niin kauan kuin uudet lakimuutokset ovat voimassa ja uusia rajoituksia ei tule niin toimimme normaalien/joustavien muutosehtojen mukaan. 

Mikäli haluatte tehdä muutoksia varaukseenne, ilmoitathan siitä viimeistään 72 tuntia ennen nykyisen varauksenne alkua. Kaikki muutokset tulee tehdä kirjallisena myynti@ruka.fi tai myynti@pyha.fi. Muutosmaksu 46 € peritään asiakkaalta, mikäli asiakas muuttaa peruutusehtojen sallimissa aikarajoissa majoitusajankohtaa tai -kohdetta. Lisäpalvelujen myynnistä ei peritä muutosmaksua.

Ski-Inn Hotels&Apartments Oy:llä on oikeus perua varaus pakottavista syistä ylivoimaisen esteen (force majeure) vuoksi (majoittaja ei voi toimittaa lupaamiaan palveluja esim. lakon, tulipalon, vesivahingon, luonnon katastrofin, sotatilan yms. tekijän vuoksi, joka vaikeuttaa majoittajan toimintakykyä). Tällöin asiakkaalle palautetaan maksettu ennakkomaksu. Covid-19 koronapandemian takia asetetut matkustusrajoitukset eivät muodosta force majeure-tilannetta, koska koronaepidemiassa asetettavat matkustusrajoitukset eivät ole ennakoimattomia. 

VARAUSTEN MUUTOSEHDOT JA PERUUTUSEHDOT

Koronaviruksen takia muutoksia voi tehdä poikkeuksellisesti 72 tuntia ennen varauksen alkua seuraavin ehdoin: muutokset samanhintaiseen Ski-Inn varausjaksoon tai majoituskohteeseen. Mikäli muutos tehdään kalliimpaan ajankohtaan tai majoituskohteeseen, tulee varaajan maksaa hinnan erotus. Mikäli muutos tehdään edullisempaan ajankohtaan tai majoituskohteeseen, ei varaajalle palauteta hinnan erotusta. Voit myös siirtää varauksesi ns. avoimeksi, jolloin varauksella oleva raha on käytössä uuteen normaalihintaiseen Ski-Inn varaukseen (ei pakettiin) enintään vuoden päähän (12kk) varauksen alkuperäisestä saapumispäivämäärästä. Alkuperäinen varaus tulee olla kokonaisuudessaan maksettu ennen sen siirtämistä avoimeksi. Varauksen voi perua ilman kuluja ennen ennakkomaksun eräpäivää. Yhdessä erässä laskutettavat varaukset on mahdollista perua kuluitta ennen laskun eräpäivää. Majoitusajankohtaa koskevissa muutoksissa varaus- ja peruutusehdot ovat voimassa aina alkuperäisen varauksen ajankohdan mukaisesti. 

Asiakkaan tulee muuttaa keväällä 2020 avoimeksi siirretty varaus majoitusvaraukseksi kauden loppuun mennessä. Kausi päättyy Rukalla 9.5.2021 ja Pyhällä 2.5.2021. Sisällä olevan raha tulee käyttää majoitusvaraukseen aikavälillä 5.3.2021–31.10.2021. Siirrettyä varausta ei voi enää muuttaa varauksen teon jälkeen. Mikäli sisällä olevaa rahaa ei käytetä majoitusvaraukseen 31.10.2021 mennessä, sisällä oleva rahasumma pidätetään, eikä sitä voi käyttää enää myöhemmin uuteen varaukseen. Käyttämätöntä rahaa ei myöskään palauteta.

Varauksen peruutus tulee aina tehdä kirjallisesti myyjälle. Laskun maksamatta jättäminen ei ole riittävä toimenpide varauksen perumiselle. Jos asiakas peruuttaa varauksen ennakkomaksun eräpäivänä tai sen jälkeen ja aiemmin kuin 4 viikkoa ennen majoituksen alkamista, ennakkomaksun osuutta (1/3 varauksen kokonaisarvosta) ja toimistokuluja ei palauteta. 

Mikäli peruutus tehdään myöhemmin kuin 4 viikkoa ennen majoituksen alkua tai majoituksen aikana, veloitetaan varaajalta koko summa (100 % maksu) eikä suoritettuja maksuja palauteta.

Mikäli peruutus tapahtuu varaajan tai hänen lähiomaisensa äkillisen sairaus- tai kuolemantapauksen johdosta ennen majoituksen alkua, palautetaan majoitusmaksu kokonaisuudessaan lukuun ottamatta 46 € peruutuskuluja. Tällöin on toimitettava lääkärintodistus tai muu luotettava todiste peruutuksen syystä 2 viikon kuluessa peruutuksesta. Muun matkaa estävän poikkeustilanteen varalta asiakkaan tulee itse varmistaa omalta vakuutusyhtiöltä, että matka- tai tapaturmavakuutus kattaa varauksen kulut, mikäli tapahtunut johtaa varauksen peruuttamiseen. Näissä tapauksissa majoittaja noudattaa normaaleja varausehtoja.

Pakettitarjouksemme ovat voimassa uusille varauksille ja uudella varauksella tarkoitetaan varausta, joka tehdään pakettitarjouksen voimassaoloaikana. Pakettitarjouksissa sovelletaan lisäksi kunkin kampanjan ohessa julkaistuja sääntöjä ja ohjeita. Tarjouksia ei myönnetä jälkikäteen jo olemassa oleviin varauksiin tai avoimeksi jätettyihin varauksiin. Avoimeksi jätetyn varauksen sisällä oleva raha voidaan käyttää ainoastaan uuteen majoitukseen, ei pakettitarjouksiin, jotka sisältävät mm. hissilippuja.

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Kuinka toimia, jos majoitusvaraus on tehty Pyhän tai Rukan Ski-Inn huoneistoon tai hotelliin ja haluaa tehdä siihen muutoksia?  

Näinä poikkeuksellisina aikoina me Ski-Innillä olemme ottaneet käyttöön entistä joustavammat varaus- ja peruutusehdot. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että mikäli sinulla ilmenee tarve muuttaa varauksen ajankohtaa, teemme sen mielellämme saatavuus huomioon ottaen. Huomioithan, että mikäli varauksen uusi ajankohta on arvokkaampi kuin alkuperäisen varauksen arvo, veloitamme erotuksen. Mikäli uusi ajankohta on edullisempi kuin alkuperäisen varauksen arvo emme palauta varauksen arvoa asiakkaalle. Voit myös siirtää varauksesi ns. avoimeksi, jolloin varauksella oleva raha on käytössä uuteen Ski-Inn varaukseen enintään vuoden päähän varauksen alkuperäisestä saapumispäivämäärästä. Varaus voidaan muuttaa avoimeksi vain, jos alkuperäinen varaus on kokonaisuudessaan maksettu ennen muutosta. Kaikista muutoksista veloitetaan aina muutoskulu 46€.

Varauskohteessa järjestettävä tapahtuma perutaan, olenko oikeutettu perumaan myös majoitukseni?

Jos matka uhkaa peruuntua siksi, että siihen liittyvä tapahtuma on peruttu, se ei ole peruutusehtojen mukainen syy perua majoitusta. Majoitus ja tapahtuma ovat toisistaan riippumattomat tahot, eikä peruttu tapahtuma vaikuta majoituksen toimintaan.

En uskalla lähteä matkalle, voinko peruuttaa majoitukseni?

Jos perut majoituksen siitä syystä, että pelkäät sairauden tarttumista, se ei ole peruutusehtojen mukainen syy perua majoitusta. Varausta voidaan siirtää normaalien varausten muutos- ja peruutusehtojen mukaan.

Miten toimitaan jos joudun korona-karanteeniin altistuksen vuoksi?

Mikäli joudutte karanteeniin, niin virallinen karanteenitodistus rinnastetaan lääkärintodistukseen varaustanne peruttaessa. Virallista todistusta vastaan palautamme maksamanne majoituksen arvon vähennettynä 46€:n peruutuskuluilla.

Halutessanne varaus voidaan myös muuttaa avoimeksi, jolloin maksamanne summa vähennettynä 46€:n muutoskuluilla on käytettävissä uuteen varaukseen aina vuoden eteenpäin alkuperäisen varauksen ajankohdasta.

Miten hallituksen 25.2.2021 linjaamat poikkeusolot vaikuttavat Ruka-Kuusamossa?

Tällä hetkellä palvelut ovat auki normaalisti, koronatilanteen viranomaisohjeet huomioiden. Uusien rajoitusten vaikutukset matkailutoimialalla kohdistuvat tämänhetkisen tiedon mukaan erityisesti ravintola-alalle. Ravintolatilat tulee sulkea sulkutilan ajaksi, mutta ruuan mukaan myynti on sallittua. Tällä hetkellä rajoitukset eivät koske alueella muita elinkeinoja, kuten esimerkiksi hiihtokeskusta. Tällä hetkellä Suomen sisällä ei ole matkustusrajoituksia. 

Onko Rukan ja Pyhän hiihtokeskukset auki?

Sulkutilan rajoitukset eivät koske alueellamme muita elinkeinoja kuin ravintoloita. Rukan ja Pyhän hiihtokeskukset on tällä hetkellä normaalisti avoinna.

Ski-Inn kohteiden toimiessa itsenäisesti, asiakkaiden ei tarvitse välttämättä olla kontaktissa toisten asiakkaiden sekä henkilökuntamme kanssa. Kaikki tarpeelliset kontaktit vastaanottojemme kanssa pyritään hoitamaan etänä puhelimitse tai sähköpostilla.

Ohjeita Ski-Inn majoitukseen saapuvalle: 

  • Ski-Inn RukaVillagen vastaanotto on avoinna päivittäin, tarkistathan aukioloajat täältä. Pyydämme kuitenkin teitä välttämään asiointia vastaanotossa. Voitte olla meihin yhteydessä puhelimitse numerossa 08 8600 290 tai sähköpostilla ski-inn@ruka.fi. Mikäli teillä ilmenee tarve asioida vastaanotossa toivomme että huomioitte riittävän etäisyyden vastaanottovirkailijoihin sekä muihin asiakkaisiin (suositus 2 metriä).
  • Vastaanotossamme on asiakaskäytössä käsidesiä, pyydämme että desinfioitte kätenne tullessa ja lähtiessä vastaanotosta.
  • Pyrimme suorittamaan veloitukset etukäteen, mikäli joudutte kuitenkin asioimaan vastaanotossa maksuasioissa toivomme että käytätte lähimaksu-ominaisuutta. Pyyhimme vastaanottotiskit sekä maksupäätteet säännöllisesti.
  • Henkilöturvallisuuden vuoksi vastaanotossamme on käytössä suojapleksi.
  • Yhteistyöravintolamme toimivat valtion ohjeistuksen mukaisesti, jossa painotetaan turvavälien merkitystä sekä asiakkaiden että henkilökunnan hyvää käsihygieniaa. Työtekijöiden terveydentilaa seurataan aktiivisesti. Tulethan ravintoloihin ainoastaan terveenä. 
  • Ethän matkusta, jos olet karanteenissa. 
  • Mikäli tunnet itsesi huonovointiseksi tai epäilet koronavirustartuntaa, pysy kotona.
  • Mikäli epäilet tartuntaa ja olet jo tunturissa, pysy huoneistossa ja ilmoita epäilystäsi välittömästi meille. 
  • Tehosta käsien saippuapesua.
  • Vältä tarpeetonta kanssakäymistä muiden tunturissa olijoiden kanssa.

Tehostettu siivous:

Meillä kaikkien majoituskohteiden loppusiivouksen sekä yleisten tilojen siivouksen suorittaa SOL Siivouspalvelun ammattilaiset.

Normaalin, korkean hygieniatason lisäksi jatkamme kaikissa Ski-Inn kohteissa tehostettua siivousta, noudattaen THL:n ja muiden viranomaisten antamia ohjeita. Tehostetussa siivouksessa kiinnitetään erityistä huomiota taso- ja kosketuspintojen pyyhintään. Meillä on myös valmius reagoida nopeasti muuttuviin tilanteisiin erityissiivouksen osalta, mikäli tilanne sitä vaatii. Kaikissa palvelupisteissä on näkyvillä THL:n viimeisin ohjeistus hygienian noudattamisesta ja käytettävissä käsidesiä. Henkilökuntamme on ohjeistettu noudattamaan viranomaisten määräyksiä ja tiedotamme asiakkaitamme aina tarpeen vaatiessa. 

Epidemian aikana pyrimme välttämään huoltokäyntejä huoneistossa, kun asiakkaat ovat huoneiston sisällä. Mikäli huoltokäynti on akuutti, toivomme että poistutte huoneistosta huoltotoimenpiteen ajaksi.

Mikäli henkilökuntamme joutuu vierailemaan huoneistossa asukkaan ollessa paikalla, olemme ohjeistaneet heidät käyttämään kasvosuojaimia vierailun ajan.

Lue koronaviruksen vaikutuksista Rukan ja Pyhän matkailualueella: 

Sekä Rukalla ja Pyhällä yritykset toimivat poikkeustilanteen mukaisesti. Lisää tietoa ja ajantasaisen matkailuyritysten tilanteen saat alla olevista linkeistä.  

Päivitetty viimeksi 3.3.2021