Käytännön ohjeita tunturiin saapuville

Ohjeita Ski-Inn majoitukseen saapuvalle: 

  • Ski-Inn RukaVillagen vastaanotto on avoinna päivittäin, tarkistathan aukioloajat täältä. Pyydämme kuitenkin teitä välttämään asiointia vastaanotossa. Voitte olla meihin yhteydessä puhelimitse numerossa 08 8600 290 tai sähköpostilla ski-inn@ruka.fi. Mikäli teillä ilmenee tarve asioida vastaanotossa toivomme että huomioitte riittävän etäisyyden vastaanottovirkailijoihin sekä muihin asiakkaisiin (suositus 2 metriä).
  • Vastaanotossamme on asiakaskäytössä käsidesiä, pyydämme että desinfioitte kätenne tullessa ja lähtiessä vastaanotosta.
  • Pyrimme suorittamaan veloitukset etukäteen, mikäli joudutte kuitenkin asioimaan vastaanotossa maksuasioissa toivomme että käytätte lähimaksu-ominaisuutta. Pyyhimme vastaanottotiskit sekä maksupäätteet säännöllisesti.
  • Henkilöturvallisuuden vuoksi vastaanotossamme on käytössä suojapleksi.
  • Yhteistyöravintolamme toimivat valtion ohjeistuksen mukaisesti, jossa painotetaan turvavälien merkitystä sekä asiakkaiden että henkilökunnan hyvää käsihygieniaa. Työtekijöiden terveydentilaa seurataan aktiivisesti. Tulethan ravintoloihin ainoastaan terveenä. 
  • Ethän matkusta, jos olet karanteenissa. 
  • Mikäli tunnet itsesi huonovointiseksi tai epäilet koronavirustartuntaa, pysy kotona.
  • Mikäli epäilet tartuntaa ja olet jo tunturissa, pysy huoneistossa ja ilmoita epäilystäsi välittömästi meille. 
  • Tehosta käsien saippuapesua.
  • Vältä tarpeetonta kanssakäymistä muiden tunturissa olijoiden kanssa.

Tehostettu siivous:

Meillä kaikkien majoituskohteiden loppusiivouksen sekä yleisten tilojen siivouksen suorittaa SOL Siivouspalvelun ammattilaiset.

Normaalin, korkean hygieniatason lisäksi jatkamme kaikissa Ski-Inn kohteissa tehostettua siivousta, noudattaen THL:n ja muiden viranomaisten antamia ohjeita. Tehostetussa siivouksessa kiinnitetään erityistä huomiota taso- ja kosketuspintojen pyyhintään. Meillä on myös valmius reagoida nopeasti muuttuviin tilanteisiin erityissiivouksen osalta, mikäli tilanne sitä vaatii. Kaikissa palvelupisteissä on näkyvillä THL:n viimeisin ohjeistus hygienian noudattamisesta ja käytettävissä käsidesiä. Henkilökuntamme on ohjeistettu noudattamaan viranomaisten määräyksiä ja tiedotamme asiakkaitamme aina tarpeen vaatiessa. 

Epidemian aikana pyrimme välttämään huoltokäyntejä huoneistossa, kun asiakkaat ovat huoneiston sisällä. Mikäli huoltokäynti on akuutti, toivomme että poistutte huoneistosta huoltotoimenpiteen ajaksi.

Mikäli henkilökuntamme joutuu vierailemaan huoneistossa asukkaan ollessa paikalla, olemme ohjeistaneet heidät käyttämään kasvosuojaimia vierailun ajan.

Lue koronaviruksen vaikutuksista Rukan ja Pyhän matkailualueella: 

Sekä Rukalla ja Pyhällä yritykset toimivat poikkeustilanteen mukaisesti. Lisää tietoa ja ajantasaisen matkailuyritysten tilanteen saat alla olevista linkeistä.  

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Kuinka toimia, jos majoitusvaraus on tehty Pyhän tai Rukan Ski-Inn huoneistoon tai hotelliin ja haluaa tehdä siihen muutoksia?  

Mikäli sinulla ilmenee tarve muuttaa varauksen ajankohtaa, teemme sen mielellämme saatavuus huomioon ottaen varausehtojen mukaan. Kaikista muutoksista veloitetaan muutoskulu 46€.

Varauskohteessa järjestettävä tapahtuma perutaan, olenko oikeutettu perumaan myös majoitukseni?

Jos matka uhkaa peruuntua siksi, että siihen liittyvä tapahtuma on peruttu, se ei ole peruutusehtojen mukainen syy perua majoitusta. Majoitus ja tapahtuma ovat toisistaan riippumattomat tahot, eikä peruttu tapahtuma vaikuta majoituksen toimintaan.

En uskalla lähteä matkalle, voinko peruuttaa majoitukseni?

Jos perut majoituksen siitä syystä, että pelkäät sairauden tarttumista, se ei ole peruutusehtojen mukainen syy perua majoitusta. Varausta voidaan siirtää normaalien varausten muutos- ja peruutusehtojen mukaan.

Miten toimitaan, jos joudun korona-karanteeniin altistuksen vuoksi?

Mikäli majoituksen alkuun on yli 7 päivää, niin normaalien varausten muutos- ja peruutusehtojen mukaan varaustanne voidaan siirtää. Mikäli peruutus tapahtuu varaajan tai hänen lähiomaisensa vakavan sairaus- tai kuolemantapauksen johdosta ennen majoituksen alkua, asiakkaan tulee varmistaa, että omat matka- ja tapaturmavakuutukset kattavat varauksen kulut. Peruutuksesta tulee ilmoittaa välittömästi myyntipalveluun. 

Päivitetty viimeksi 15.6.2021